Algemene voorwaarden Airport Transfer Service (ATS-De Groen)
1.Reserveren van uw rit(ten)
Gelieve uw taxi minimaal 3 werkdagen en maximaal 1 maand voor vertrek met
alle vluchtgegevens bij ons te bestellen zodat wij u tijdig een
bevestiging van de reservering toe kunnen sturen en wij uw rit(ten) kunnen inplannen.
De tarieven op het moment van boeken
zijn bindend.
2. Vluchtgegevens
Na het boeken ontvangt u van ons een
bevestiging.
Controleer uw vluchtgegevens met de gegevens die vermeld staan op de
bevestiging van uw ATS-boeking.
Indien deze gegevens niet met elkaar
overeenstemmen, neem dan uiterlijk 48 uur
vóór incheck- of aankomsttijd contact met ons op via telefoonnummer 0165 - 57 36 66 of via ats@taxidegroen.nl tijdens kantooruren.
Indien u binnen 48 uur voor vertrek
een eventuele wijziging doorgeeft, kunnen wij niet garanderen dat u volgens de afgesproken voorwaarden vervoerd
wordt. Zonder tegenbericht van uw zijde, gaat u automatisch akkoord met de inhoud van onze voorwaarden. Dit
doet u namens alle personen waarvoor de rit geboekt wordt.
3. Ophaaltijd heenreis
Het ophaaltijdstip wordt bepaald door
de reisafstand en de dan verwachte verkeersdrukte. Dit tijdstip zal tussen minimaal 2 uur en 3 uur voor de
inchecktijd zijn Het exacte tijdstip waarop
u van huis wordt opgehaald, kunt u
vanaf 24 uur voor vertrek opvragen via telefoonnummer 0165 - 57 36 66.
Houd rekening met een ophaalmarge van
15 minuten. Indien de chauffeur 15 minuten na de geplande ophaaltijd niet aanwezig is, dient u direct
contact op te nemen met 0165 - 57 36 66 (24/7 bereikbaar).
4. Extra ophaaladressen
Voor een tweede ophaaladres binnen
dezelfde woonplaats wordt geen toeslag berekend. Voor een tweede ophaaladres buiten dezelfde
woonplaats wordt een toeslag berekend. Voor het derde adres en volgende adressen (binnen en buiten de
woonplaats) wordt een toeslag berekend volgens onderstaande:
Tot 10 km € 20,00 per retour
Tussen 10 - 20 km € 40,00 per
retour
Boven 20 km prijs per retour op
aanvraag
5. Bagage
Het vervoeren van één stuk bagage
(maximaal 35 kg) en één stuk handbagage per passagier is inbegrepen.
Het meenemen van extra bagage is
uiteraard mogelijk,mits dit vooraf is aangemeld.
Per stuk extra bagage per boeking
wordt € 10,- berekend. Dit geldt ook voor het vervoeren van bijzondere bagage.
ATS-De Groen is niet aansprakelijk
voor het zoekraken van en/of schade aan uw bagage.
Indien de extra bagage of bijzondere
bagage niet vooraf is gemeld, is de vervoerder niet verplicht om de rit uit te voeren.
Een inklapbare rolstoel en een
rollator wordt niet gezien als extra bagage en zal kosteloos vervoerd worden.
U dient deze echter wel te
vermelden bij uw boeking.
6. Vertragingen onderweg
ATS-De Groen kan nimmer aansprakelijk worden gesteld voor vertragingen die tot gevolg hebben dat u de vlucht mist. U kunt er echter van verzekerd zijn dat wij rekening houden met te verwachten verkeersdrukte. Er kan natuurlijk altijd sprake zijn van overmacht/omstandigheden waar wij geen invloed op hebben.
7. Terugreis
In geval de aangemelde vlucht is
vertraagd, kunt u dit telefonisch doorgeven via telefoonnummer 0165 – 57 36 66. ATS-De Groen controleert uw vluchttijd via de website van de
betreffende luchthaven. Deze informatie wordt echter verstrekt
door derden en is niet voor 100% betrouwbaar.
Wanneer u zelf uw vertraging en/of
vervroeging aan ons doorgeeft, bent u ervan verzekerd dat wij u volgens onderstaande voorwaarden op komen
halen.
U dient zich binnen één uur na landing te melden bij het
afgesproken ontmoetingspunt van de betreffende luchthaven. U wordt nadat u zich
gemeld heeft door een chauffeur van ATS-De Groen opgehaald.
Bij privé-vervoer geldt een maximale
wachttijd van 30 minuten en bij Business vervoer geldt een maximale wachttijd van 15 minuten.
Ontmoetingspunten luchthavens
Voor het afspreken van het
ontmoetingspunt van de meeste luchthavens geldt dat u hierover contact opneemt met onze centrale.
Voor Amsterdam Schiphol is het
ontmoetingspunt de STA-balie te vinden in Aankomsthal 4. Na 22:00 uur mag u
bellen met 0165-573666.
Voor Brussels Airport is het ontmoetingspunt ‘Java Coffee
Bar’ waarnaar u vervolgens contact opneemt met onze centrale.
Passenger Terminal
Amsterdam/Rotterdam: u ontvangt aan boord uw ontschepingstijd. Deze dient u aan
ons door te geven. U wordt opgehaald bij
de uitgang.
Indien u zich later dan één uur na
landingstijd van het aangemelde vluchtnummer meldt, wordt géén garantie gegeven dat u binnen de genoemde
maximale wachttijden na melden vanaf de luchthaven vertrekt. We doen echter ons best om u zo snel mogelijk
te vervoeren.
Wanneer onze chauffeur u niet binnen
1 uur na afhandeling van de laatste bagage aangetroffen heeft bij het ontmoetingspunt, verlaat hij de
luchthaven. ATS-De Groen heeft op dat moment aan zijn verplichtingen voldaan.
Voor u vervalt hiermee het recht op
de door u geboekte rit. U kunt geen aanspraak maken op restitutie van uw ritbedrag.
Op uw nadrukkelijke verzoek zullen
wij u eventueel op een later tijdstip naar huis vervoeren volgens de tarieven van het privé-vervoer. U dient
hiervoor contact op te nemen met ATS-De Groen via telefoonnummer 0165 - 57 36 66.
8. Kinderzitjes
Elk kind heeft recht op een eigen
zitplaats. Hierdoor kunnen wij u een maximale veiligheid tijdens het vervoer garanderen.
Kinderen tellen dus mee als
personenmet het daarbij behorende tarief en
het maximaal aantal te vervoeren personen met een taxi of taxibus.
Door ATS-De Groen worden geen
maxi-cosi’s (voor baby’s) of kinder-autostoeltjes geleverd. U dient zelf te zorgen voor een goedgekeurd
autostoeltje voor de meereizende kinderen. Dit autostoeltje dient u zelf te voorzien van een sticker met daarop naam, adres en de datum van de terugvlucht.
Bij een retourreis boeking bij ATS-De
Groen kunt u ervan op aan dat uw eigen autostoeltje in de taxi aanwezig is bij aanvang van de terugrit.
Taxibedrijf De Groen is op geen
enkele wijze aansprakelijk voor eventuele schade die ontstaat aan door de klant geleverde maxi-cosi's of
autostoeltjes.
9. Wijziging vluchtnummer en/of datum van uw terugreis
Uiterlijk 48 uur voor aankomst van de aangemelde vlucht dient u de wijziging zelf door te geven.
Indien hier niet aan is voldaan, wordt er geen
garantie gegeven dat u binnen de in punt 9 genoemde maximale wachttijd na meldtijd vertrekt. We doen echter ons
best om u zo snel mogelijk te vervoeren. Voor het doorgeven van vluchtwijzigingen vanuit het
buitenland kunt u gebruik maken van telefoonnummer 0031-165 57 36 66. Uiteraard zijn wij niet aansprakelijk
voor vertraging van uw vlucht of andere oorzaken voor een latere aanmelding.
Onze aansprakelijkheid voor uw
vervoer volgens onze voorwaarden gaat in op het moment dat u zich meldt.
10. Betaling
Het vervoer dient voor aanvang van de
heenrit te zijn betaald. Dit kan, indien u zelf online boekt, direct via IDEAL.
Bij een telefonische boeking dient
het volledige bedrag uiterlijk 3 werkdagen voor
vertrek door ons te zijn ontvangen via een overboeking per
bank op het volgende rekeningnummer: NL84 RABO 0184 3546 09 t.n.v. Taxibedrijf de Groen BV o.v.v. uw
ticketnummer. Het is ook mogelijk om tijdens kantooruren aan de receptie van ons bedrijf het bedrag contant of per
pin te betalen.
Boekt u via een reisbureau? Dan dient
u de betalingsvoorwaarden van het betreffende reisbureau in acht te nemen. De klant is verantwoordelijk
voor tijdige betaling van het vervoer. Zonder betaling vindt geen vervoer plaats.
11. Annulering
Annuleringen dienen uiterlijk 24 uur
voor vertrek aan ons doorgegeven te worden. Bij annulering binnen 24 uur voor vertrek wordt 10% van de reissom
aan administratiekosten in rekening gebracht. Dit geldt ook voor
deelannuleringen bij geboekte retourreizen binnen 24
uur voor aanvang van de eerste rit.
Om de financiële risico’s te
beperken, raden wij u aan om, in combinatie met uw reis, een
annuleringsverzekering af te sluiten bij uw reisbureau.
Meestal zijn de kosten van vervoer opgenomen in deze verzekering.
12. Complimenten of klachten?
Ondanks onze uiterste zorg om al het
vervoer tot in de puntjes voor u te regelen, kan het gebeuren dat u niet tevreden bent.
Als u bij aanvang van de rit een fout
constateert, dient u daarvan direct een melding te maken via telefoonnummer 0165 - 57 36 66. Wellicht kunnen
wij meteen actie ondernemen om de fout te herstellen.
Wanneer u op een later tijdstip
melding maakt, hebben wij deze mogelijkheid niet meer. Alleen klachten
ingediend via ons klachtenformulier op de
website kunnen achteraf nog in behandeling genomen worden.
Wij stellen uw mening zeer op prijs,
zowel positief als negatief. Het zijn voor ons aanknopingspunten om te streven naar een hogere kwaliteit van
ons vervoer.
13. Vervoersvoorwaarden
Voor zover in deze algemene voorwaarden niet anders is geregeld, zijn van toepassing de Algemene Vervoersvoorwaarden en Betalingscondities voor het vervoer van personen met personenauto’s gedeponeerd ter griffie van de Arrondissementsrechtbank te ’s-Gravenhage op 22 juni 2006, aktenummer 50/2006 door Koninklijk Nederlands Vervoer. Op verzoek zenden wij u deze voorwaarden toe.